Op vrijdag 22 april zal KovoKs Contact wegens een upgrade niet of verminderd beschikbaar zijn. De werkzaamheden zullen plaatsvinden tussen 20 uur ’s avonds en 9 uur zaterdag ochtend. Wij zullen in dat tijdslot KovoKs Contact bijwerken naar een nieuwe versie. Hierdoor wordt KovoKs Contact nog makkelijker in het gebruik. U als gebruiker hoeft hier niets voor te doen.
Wat is KovoKs Contact en welke voordelen heeft het gebruik ervan voor uw bedrijf?

De nieuwe versie brengt enkele veranderingen met zich mee, de belangrijkste zijn:
  • Op dit moment is er een ‘Documenten’ en een ‘Aktentas’ tab. Deze twee functies worden samengevoegd onder het kopje ‘Aktetas. Vanaf dat moment is ook versiebeheer toegevoegd. Dat betekent dat als u of uw collega’s een document wijzigt u altijd nog kunt terugkeren naar een oudere versie van het document. Ook kunt u een document lokaal op uw computer bewerken en weer toevoegen aan KovoKs Contact zonder dat andere collega’s in de tussentijd het document kunnen bewerken.
  • Het wordt mogelijk om mails en afspraken die u heeft verwijderd en daarna ook uit de prullenbak heeft verwijderd zelf terug te halen. Gedurende 30 dagen kunt u dus de uit de prullenbak verwijderde items nog terughalen. We hebben gemerkt dat dit een van de meest voorkomende problemen is bij onze klanten.
  • Indien u een afspraakaanvraag via e-mail ontvangt, dan moet u op dit moment zelf schakelen naar de agenda functie om te zien of het gekozen tijdstip schikt. In de nieuwe versie krijgt u direct uw agenda te zien bij de e-mail. U hoeft dus niet meer te schakelen naar de agenda functie en weer terug.
  • Het maken van afspraken is enorm verbeterd. Momenteel heeft u verschillende tabs voor de locatie, hulpmiddelen en mensen die u wilt uitnodigen. Dit is allemaal samengevoegd tot één pagina.
  • Er zijn nieuwe functies toegevoegd om u te herinneren aan een afspraak. Zo kunt u een e-mail ontvangen als herinnering. Ook kunnen we u een sms-sturen als herinnering. Neem even contact met ons op indien u hierin geïnteresseerd bent.
  • Bij het verzenden van e-mail is het mogelijk om de verzending op een later tijdstip te laten plaatsvinden. U kunt zelf het gewenste tijdstip van verzending opgeven.
  • In het adresboek is het nu mogelijk om een contact als vCard door te sturen naar iemand anders.
  • In de agenda is het nu mogelijk om bestaande afspraken te kopiëren. Handig om snel een paar afspraken in te plannen met dezelfde mensen over hetzelfde onderwerp.
  • Er is vanaf nu ondersteuning voor Outlook 2010 64 bit. Tot nu toe waren alleen de 32 bits versies van Outlook ondersteund door de Outlook Connector.
  • Het is in de nieuwe versie ook mogelijk uitgaande e-mail te filteren. U kunt dus bijvoorbeeld uw uitgaande mail sorteren in een andere map dan de verzonden items map.
  • Het kleurenpalet voor de ‘tags’ is verder uitgebreid.
  • Ook kunt u in de nieuwe versie uw werktijden opgeven. Indien u in een bedrijf werkt waar iedereen op een ander tijdstip begint, dan kan het wel eens lastig zijn om overal rekening mee te houden bij het plannen van afspraken. Vanaf nu kan iedereen zijn werktijden opgeven waarbij deze zichtbaar zullen zijn voor collega’s wanneer zij een afspraak willen plannen.
  • Er een mooie nieuwe stijl toegevoegd.
Daarnaast zijn er nog honderden kleinere en grotere problemen opgelost. Wij hebben deze werkzaamheden in de avonduren gepland om er voor te zorgen dat u zo min mogelijk hinder ondervindt.